نحوه نصب ورق های ماربل شیت

 

هنگامی که نوبت به افزایش جذابیت های زیبایی فضاهای شما می رسد ، ورق های ماربل شیت می تواند به عنوان یک انتخاب مناسب و با کمترین هزینه و نصب سریع و آسان برای شما باشد. ورق های ماربل شیت که از مواد پی وی سی و پودر سنگ و سایر مواد افزودنی ساخته شده اند بدون نیاز به خرابی فضای مورد نظر و درکمترین زمان ممکن برای بازسازی اند ، مشابه به سنگ های مرمر هستند.

 

ابزار و مواد مورد نیاز برای نصب :

قبل از ورود به مراحل نصب ،در ابتدا تمام ابزار و وسایل موردنیاز را جمع آوری کنید. شما به یک سطح صاف و یکدست ، چسب بدون اسید پلی اورتان ، چسب مایع و اسپری خشک کننده ام دی اف ، نوار اندازه گیری ، اره و وسایل برش ، میخکوب و تجهیزات ایمنی نیاز دارید . اطمینان از اینکه همه چیز را در جای خود دارید ، نصب را آسان تر می کند .

 

آماده سازی سطح دیوار و یا سقف :

با بازرسی سطح شروع کنید .هر گونه نقص و یا زباله می تواند بر چسبندگی اثر بگذارد ، بنابراین داشتن سطح صاف و یکدست و تمیز مهم است. استفاده از پرایمر چسبندگی سطح را افزایش می دهد و طول عمر نصب ور قهای ماربل شیت شما را تضمین می کند.

 

اندازه گیری و برش :

اندازه گیری های دقیق، کلید نصب موفق است. فضای دیوار و یا سقف را اندازه بگیرید و ابعاد را در پشت ورق علامت بزنید. از تکنیک های برش مناسب برای دستیابی به لبه های تمیز و دقیق استفاده کنید.

 

استفاده از چسب :

 یک چسب با کیفیت بالا و مناسب برای ورق های ماربل شیت ترجیحا چسب بدون اسید پلی اورتان و برای چسباندن کناره های ورق به هم از چسب مایع  یک دو سه ( چسب مایع ام دی اف ) و اسپری خشک کننده استفاده کنید .چسب بدون اسید را به طور یکنواخت در پشت ورق بزنید و ورق را به سطح مورد نظر نصب کنید و یا چسب بدون اسید را به صورت یکنواخت به سطح مورد نظر بزنید و سپس ورق را به سطح بچسبانید و برای چسباندن ورق بعدی به سطح دیوارویا سقف در راستای ورق قبلی، در ابتدا با استفاده از چسب مایع یک دو سه گوشه ورق چسبانده شده به سطح را چسب بزنید و سپس ورق بعدی که پشت آن با چسب بدون اسید آغشته شده را به گوشه ورق قبل بچسبانید و بعد از نصب ورق ها به یکدیگر با استفاده از اسپری خشک کننده ، چسب مایع گوشه ورق ها را خشک کنید. 

 

نحوه قرار دادن ورق ماربل شیت بر روی سطح :

ورق ماربل شیت را با ابعاد مشخص شده روی دیوارو یا سقف با دقت تراز کنید. از یک انتها شروع کنید، ورق را محکم به سطح مورد نظر فشار دهید و در حین حرکت حباب های هوا را صاف کنید و می توانید برای استحکام بیشتر از میخکوب هم برای فیکس کردن ورق بر روی سطح مورد نظر استفاده کنید. برای داشتن ظاهری صاف و یکدست به گوشه ها و لبه ها توجه ویژه ایی داشته باشید. 

 

ایمن سازی ورق ها :

در طول فرایند خشک کردن، از گیره ها و تکیه گاه ها برای نگه داشتن ورق ها در جای خود استفاده کنید. این کار از هرگونه  تاب برداشتن و یا جا به جایی ورق ها جلوگیری می کند و از یک روکش بی عیب و نقص اطمینان می دهد. مراقب حباب ها باشید زیرا این حباب ها ظاهر نهایی ورق ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

پایان کار نصب :

پس از نصب و خشک شدن چسب ، مواد اضافی را با استفاده از یک اره و یا چاقوی ساده برش دهید.برای بازرسی نهایی وقت بگذارید و با دقت به لبه ها و گوشه ها توجه کنید واز صاف بودن لبه ها و صیقلی بودن سطح کلی کار اطمینان حاصل کنید.